Search

În straie de sărbătoare: Liceul Emanuel celebrează Centenarul

Elevii Liceului Emanuel au îmbrăcat şcoala în straie de sărbătoare. La 100 de ani de la România Mare, copiii de gimnaziu şi liceu au pregătit un spectacol pe măsură, pentru a marca importanţa evenimentului cum se cuvine, cu cântece şi scenete. Aceştia au purtat costume populare şi au prezentat zece regiuni istorice prin tot atâtea standuri pe care au etalat produse culinare şi au expus obiecte, dar şi tradiţii şi obiceiuri specifice fiecărei zone, prin diferite momente artistice.

Programul – desfăşurat sub egida Centenarului Marii Uniri: Pietre de aducere aminte – a început marți cu cântece şi poezii patriotice, expoziţie cu vânzare de produse alimentare şi handmade cu tematica Zilei Naţionale, realizate de elevi.

Miercuri, după intonarea Imnului Naţional, cuvintele de introducere ale directorului Iosif Curta şi ale inspectorului Florin Negruţiu, profesorul Forin Iştoc şi elevul Mircea Negrău au prezentat succint etapele Unirii.

Apoi elevii clasei a X-a A au reiterat momentul intoric prin sceneta „Marea Unire”, cu discursuri ale lui Vasile Goldiş, Ioan I. Papp, Iuliu Maniu sau episcop Iuliu Hossu, care i-au îndemnat pe cei prezenţi, prin vocea copiilor, să fie fericiţi că văd şi aud ce alţii nu au reuşit, adică „buna vestire a unirii noastre pe veci cu Ţara-Mamă, România”, atrăgând şi acum, ca în urmă cu 100 de ani ropote de aplauze.

După un recital de poezii şi cântece patriotice, elevii au făcut prezentarea a zece regiuni istorice ale României Mari prin diverse momente artistice specifice fiecărei zone: Oltenia, Muntenia, Dobrogea, Basarabia, Bucovina, Transilvania, Moldova, Crişana, Maramureş şi Banat.

Evenimentul s-a încheiat cu un târg de produse tradiţionale româneşti, fondurile strânse fiind direcţionate spre sala de sport a şcolii, aflată în stadiu de construcţie.

Activităţile din cadrul proiectului – coordonate de profesorii Ramona Iştoc, Tabita Faur, Ciprian Fiter, Florin Iştoc, Mihaela Fildan și Diana Blaga, şi în care au fost implicate mai multe cadre didactice şi elevi ai aceluiaşi liceu – au urmărit dezvoltarea interesului copiilor pentru istoria locală şi naţională, promovarea experienţei elevilor în context istoric, muzeografic, religios, dar şi formarea deprinderilor de cercetare individuală şi în echipă.

Sursa: ebihoreanul.ro




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *